RSS

Stanna innan du går

25 Jun

IMG_3576Jag gillar verkligen titeln på debuterande Åsa Bonellis relationsroman och omslaget är ju bara somrigare än somrigast! Jag fick en sån fin hälsning från författaren själv i boken och blev sugen på att läsa den direkt! Och det här är verkligen en perfekt semesterbok: lätt att komma in i och svår att pausa ifrån. Jag sträckläste under en dag och var inte särskilt social… Dessutom är den riktigt bra skriven och det finns flera trådar att nysta i. Jag blev väldigt glad när jag hörde på twitter att det är en fortsättning planerad till våren!

Miljön är skärgårdsön Möja, där jag varit många gånger. Det är verkligen en idyll och det är dit huvudpersonen Malin söker sig när äktenskapen havererat fullständigt. Här, i barndomens sommarmiljö, känner hon sig trygg och hemma. Äntligen ska hon ta tag i det där romanprojektet som hon skjutit på alldeles för länge. Här finns också barndomsvännen Sussi och hennes nu vuxne son Gustav och grannarna Herman och Carmen som nästan är som ett par extraföräldrar. Allt hade kunnat vara lugnt och skönt om inte Amor hade börjat skjuta sina pilar hej vilt om sig…

Det är mycket romantik och passion – pirr i maggropen garanteras!

Åsa Bonelli (1968) är bosatt i Stockholm och kombinerar sitt skrivande med en administrativ tjänst på en livsmedelsbutik. Hon är gift och har barn, har alltid läst mycket och gillar att träna.

På förlagets hemsida kan du beställa ett signerat ex.

Författare: Åsa Bonelli
Titel: Stanna innan du går
Förlag: Ordberoende förlag

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 juni, 2015 i Böcker, Debutant, Kärlek, Vänskap

 

Lämna en kommentar